CanLit Collaborations

Session organizers

Ian Rae, King’s University College at Western University
Alicia Robinet, Brescia and Huron at Western University, arobine2@uwo.ca 

Format: Flexible format with 15-20 minute presentations

The organizers of this panel seek presentations on collaboration in the Canadian literature classroom or in Canadian literary scholarship. 

Presentations may take the form of a workshop (demonstration) illustrating the collaborative project and its research findings, or a traditional paper (15-20 minutes). Presenters may consider addressing the following topics, but are not limited to these suggestions:

  • Collaboration as connection during the Covid-19 pandemic
  • Collaboration as allyship
  • Institutional challenges—or advantages—to joint projects
  • Pedagogical or research insights from collaborating in the classroom
  • Faculty-staff or faculty-student partnerships
  • Interdisciplinarity and collaboration
  • Collaboration and creativity

Please submit presentation proposals (no more than 300 words) with a short biography in Word or RTF by email to Alicia Robinet at arobine2@uwo.ca by Monday 31 January 2022. All presentation proposals can be written in French or English. Those who propose papers must be members of the ACQL by Tuesday 1 March 2022. See the ACQL website (www.alcq-acql.ca) for membership and registration information.

Collaborations LittCan 

Organisateurs.trices de la séance

Ian Rae, King’s University College at Western University
Alicia Robinet, Brescia and Huron at Western University, arobine2@uwo.ca 

Format: Flexible avec des présentations de 15-20 minutes

Les organisateurs de cette séance cherchent des présentations sur la collaboration dans la salle classe sur la littérature canadienne ou dans la recherche littéraire canadienne.

Les présentations peuvent prendre la forme d’un atelier (démonstration) illustrant le projet de collaboration et ses résultats de recherche, ou d’un exposé traditionnel (15-20 minutes). Les présentateurs peuvent envisager d’aborder les sujets suivants, mais ne sont pas limités à ces suggestions : 

  • La collaboration comme connexion pendant la pandémie de Covid-19
  • La collaboration comme pratique d’allié.e.s
  • Défis institutionnels – ou avantages – des projets communs
  • Perspectives pédagogiques ou de recherche issues de la collaboration en salle de classe
  • Partenariats entre professeurs et personnel ou entre professeurs et étudiants
  • Interdisciplinarité et collaboration
  • Collaboration et créativité

Nous vous prions de soumettre vos propositions (d’au plus 300 mots) avec une courte notice bio-bibliographique en format Word ou RTF par courriel à Alicia Robinet, arobine2@uwo.caavant le lundi 31 janvier 2022. Toute présentation peut être rédigée en français ou en anglais. Il faut être membre de l’ALCQ d’ici le mardi 1er mars 2022 pour proposer une communication. Visitez le site internet de l’ALCQ (www.alcq-acql.ca) pour les informations concernant l’adhésion et l’inscription.